Psycho
Dołączył: 03 Sty 2007 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:09, 26 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Kandydat napisał: "W ogóle czy tutaj jakieś inne czynniki oprócz kul działają na gracza?"
Ogólnie można powiedzieć, że w grach rpg pojawiają się wszystkie wyobrażalne w danym świecie gry czynniki działające na postacie graczy.
Świat gier cRPG był i pewnie jeszcze długo będzie (choć pewnie się zdziwię ) mocno ograniczony pod względem realizmu rozgrywki i interakcji gracza z otoczeniem.
W grze RPG, gdzie jedynym czynnikiem ograniczającym jest wyobraźnia graczy i mistrza gry, można wprowadzić dowolny element. O tyle o ile oczywiście, poprawi on klimat rozgrywki i jest do zaakceptowania przez grających.
Zbyt duża liczba elementów niszczy rozgrywkę, kiedy nikt nie jest w stanie pamiętać o wszystkim, co zostało wprowadzone, kiedy realizm i urozmaicenie zaczyna powodować coraz większy chaos i spowolnienie tempa gry.
Wydaje mi się, że to, że postacie jedzą, piją, śpią, marzną nocą na pustyni jest i musi być zawsze wprowadzone, lecz zwykle są to fakty marginalne, o których wystarczy tylko wspomnieć dla utrzymania klimatu.
Chyba, że profil misji mówi inaczej - np., gdy postacie na resztkach zapasów muszą pieszo przemierzyć rozległe pustkowia dzielące ich od następnego miasta. Wtedy każdy łyk wody ma znaczenie, jednak moim zdaniem takie przygody prowadzone przez forum byłyby bardzo męczące.
Podsumowując, według mnie w każdej grze a więc i na forum powinna panować równowaga, pomiędzy ilością elementów, a nieskomplikowaniem i tempem rozgrywki. Braku równowagi temu forum akurat nie można zarzucić .
<Chociaż ja zawsze czepiam się broni , ale chyba jak na razie, (do czerwca) niczego lepszego nie mogę opracować/zaproponować >
Post został pochwalony 0 razy
|
|